2 märkliga händer

Ikväll blev det 2 märkliga händer. Börjar med den jävliga.

Plockar upp A-A-2-K, 2 ruter. Det blir höjt 5bb pre, jag synar bara för att maskera min hand. (Sitter på sb). Den ljuvliga brädan ger 2-10-A, 2 ruter. Jag checkar. Mongoliden efter höjer pott. Jag höjer igen. Han ställer mig all in, syn obv! Har alltså top set och nötfärgdraget. Länge sen jag såg en så stark hand, vad händer. Jo han springer runner runner stege. Potten blev 90 bb. Alltså hur i helvete är det ens möjligt?

Jag kollade hm2 ( hold em manager, för er som inte vet ) han hade 13% på brädan och 15% på turn. Även fast han då drog på öppen stege, man blir så jävla trött. Om inte det sätter en i tilt mode vet jag inte vad.

Bland dom sista händerna jag spelade var mot en aggro snubbe som jag redan plockat ett inköp av, men jag kan fortfarande inte placera honom. Dock sett honom några kvällar förut sitta på en 3-4 inköp på flera bord. Så han borde ha lite koll iaf, följande hand utspelar sig:

Tittar in i A-10-5-5, två spader. Aggrot höjer som vanligt 3bb pre. Jag synar i position. Floppen ger A-K-Q, han bombar på på 3/4 pott. Jag vet inte riktigt om han är tom eller har något så jag synar för mer info, kan ju alltid pricka stegen, mycket riktigt. Js dyker upp för stålet. Nu vill jag sätta press för att se vad han har, så jag betar 300 in i 350 potten. Han höjer mig till 800. Obv har han också nöten och kanske något därtill eller så sitter han med setet. Som sagt, inge vidare kollen på snubben. Så här är det som det börjar braka. Jag har A hög stege med 2 spader för nötfärgdraget på turn, och jag väljer att syna för att hålla ner eventuella skador. River ger… Spader 3 för absolute nuts! Jag bombar in efter lite stekning 700 i potten på dryga 900, han funderar länge och sedan en syn till min glädje. Dock undrar jag, HUR mycket fel gjorde jag på turn? Borde jag ställt turn? Hade kunnat plocka honom på 500 till och obv hade han synat med tanke på vad river gav, är kluven här. Hade handen spelats efter AA vs run run stege handen hade poletterna antagligen åkt in på flopp, men när man är vid sina sinnesfullabruk så vet man vad river kan ställa till med. Potten blev 2400 och ett ”wp” gav han mig.

Vad hade ni gjort i denna sits? Hur mycket fel gjorde jag?

Lämna en kommentar